Assalamualaikum.

Tak lain tak bukan..mesin duit yang saya maksudkan tu adalah EBAY! Artikel pertama ni saya nak dedahkan kepada anda beberapa orang seller yang dari Malaysia seperti yang telah saya bagitahu kepada anda sebelum ini di emel. Iaitu terdapat ramai peniaga online di Malaysia ini yang telah buat duit online secara senyap-senyap. Dan jumlah transaksi setiap bulan jualan mereka bukanlah sikit. Ianyanya adalah jumlah antara 4 angka sehingga 7 angka setiap bulan.

Mari kita lihat beberapa traksaksi jualan ebay seller dari Malaysia ni.

  1. ebay ID : ohbuybuybuy

Jualan sebulan sebanyak USD 598,804.87 bersamaan dengan RM2,463,758.90!! Anda bayangkan jika keuntungan bersih setelah ditolak segala kos katakan kita ambil paling rendah 15% sahaja, untung BERSIH sebanyak RM369,563.84 sebulan!!

5

2. Ebay ID : eawakening

Jualan bulanan sebanyak USD231,207.29 iaitu bersamaan dengan RM951,294.63. Nilai traksaksi jualan yang mencecah 1 juta!!. jika untung bersih kita ambil 15% sahaja dah menjadi RM142,694.19 sebulan!!!

6

3. Ebay ID : e-vipcom

Contoh ketiga ebay seller dari Malaysia adalah e-vipcom. Transaksi jualan terkini selama sebulan adalah sebanyak USD61,139.68 bersamaan dengan RM251,557.16. kita ambil untung bersih sebanyak 15% bersamaan dengan RM37,736.57 sebulan!!

7

ini yang saya katakan sebenarnya masih ramai lagi seller-seller di Malaysia ni yang diam-diam duduk kat rumah buat duit banyak-banyak tanpa pengetahuan ramai orang. mereka ini tak popular seperti pekerja lawyer, Doctor, Engineer dan sebagainya. tapi hidup mereka tak melampau kalau saya katakan sangat mewah!

ok.ok.. saya taknak momokkan anda dengan duit yang juta-juta dan cakap gebang gebang yang indah indah belaka jer…

tujuan saya buat artikel ini adalah untuk berikan pendedahan kepada anda bahawa peluang berniaga di ebay ini sangat luas.dan ianya masih relevan lagi sampai bila-bila selagi ebay masih ada. ebay juga anda tak perlu buat marketing. ebay yang akan buatkan marketing untuk anda. just listing tinggal sambil tu boleh tido or makan kacang sambil tengok movie peluk bini dengan senang hati..

so sekarang so what??

kita kena pelan-pelan main ebay la bro.. start small end big.takde bisnes yang boleh di cipta dalam satu malam. anda perlukan komitmen dan fokus yang tinggi. buat sampai jadi. tapi macam mana nak start? akan datang saya akan kongsikan artikel tools yang perlu anda ada.

sebelum tu mari lihat sedikit statistik di bawah. Untuk bukak minda anda sikit. Seller dari Malaysia dan anda mungkin tak terfikir bekas aiskrim malaysia boleh dijual di ebay juga!

8-aiskrim-beg

harga bukan murah dia jual bai! USD 14.80 or bersamaan dengan RM60!!! modal satu beg aiskrim malaysia ni baru la berapa ringgit jer.. and.. dia bukan dah jual 1 beg je bai! dah 18 beg plastik mamat ni jual!!. haa..ketika dia dah jual 18 beg plastik aiskrim anda waktu tu mungkin masih tak tau lagi sebenarnya benda macam ni pn ada sambutan kat market luar negara sana…

ok Done!. esok lusa kita sambung crita lagi macam mana nak start . kita mula dengan nak jual barang apa.

jangan lupa like share and komen yer.. ๐Ÿ™‚

Anda perlukan panduan bisnes ebay yang comprehensive?

Dapatkan panduan ebay intelligence di sini

>>>Panduan Ebay Intelligence<<<

Yang Benar

Zul Ariffin Maarof

    4 replies to "Statistik pendapatan ebay seller Malaysia"

    • Pantang Undur

      Mari kita sama sama majukan ekonomi diri sendiri..bertindak sekarang..

      • zulariffin

        yes. bertindak sekarang. anda usaha anda dapat ๐Ÿ™‚

    • Sid Wedolasercut

      maknanya kita kena buka akaun ebay usa kan ?.. bukan ebay malaysia.. betul tak tuan?

      • Ridzuan Abdullah

        Buat di mana-mana ebay pun boleh. Semuanya linked ๐Ÿ™‚

Leave a Reply

Your email address will not be published.