Lubuk supplier dropship Malaysia memang sentiasa dicari oleh para peniaga online di Malaysia.

Malaysia, terutamanya di Kuala Lumpur, adalah salah satu pusat perniagaan yang paling pesat berkembang di dunia kerana ia mampu milik, mempunyai kepelbagaian cabang perniagaan dan berkembang maju.

Selain pertumbuhan perniagaan, Malaysia mempunyai sekurang-kurangnya 25 juta pengguna Internet aktif dan 22 juta pengguna mudah alih.

Di samping itu, e-dagang Malaysia mendapat manfaat daripada sokongan kerajaan melalui peraturan mesra e-dagang. Pada tahun 2020, unjuran pertumbuhan pasaran dalam talian Malaysia dalam jumlah perbelanjaan runcit ialah 5%, berbanding hanya 0.5% pada 2014.

Istilah “dropshipping” mendapat populariti pada tahun 2006 apabila AliExpress menjadi popular di Amerika Syarikat dengan pengenalan perniagaan e-dagang China. Pada masa itu, ramai yang tidak tahu apa itu dropshipping. Tetapi beberapa usahawan pintar membuka perniagaan dropshipping dan mengaut keuntungan melaluinya.

Mereka menggunakan AliExpress kerana harganya yang rendah. Tidak lama kemudian lebih ramai orang mula menceburi diri dalam dunia dropshipping ni sehingga ia menjadi popular di seluruh dunia.

Hari ini, dropshipping ialah model perniagaan e-dagang yang sangat menguntungkan dan boleh dijalankan tanpa sebarang modal.

Di sini dalam artikel di bawah ini, saya akan kongsi dengan anda beberapa lubuk supplier dropship Malaysia:

7 Lubuk Supplier Dropship Malaysia TERBAIK

1. SaleHoo


Jika anda memerlukan cara untuk mencari idea produk yang memberi keuntungan yang cepat atau mendapatkan sumber daripada supplier yang boleh dipercayai, maka SaleHoo ialah tempat yang paling tepat.

Mereka mempunyai pelbagai kategori produk untuk membantu penjual online mencari produk terlaris di eBay dan Amazon DAN mereka mempunyai direktori supplier, lebih 10,000 supplier.

Berikut adalah gambaran ringkas tentang ciri SaleHoo

1) Mencari produk yang menguntungkan untuk dijual

Mencari produk yang bagus untuk dijual di SaleHoo adalah sangat mudah:

  • Laraskan kadar jualan: Ini ialah kekerapan produk dijual. 100% bermaksud produk itu terjual sepanjang masa.
  • Tetapkan harga: Apakah harga produk yang anda ingin beli?
  • Tetapkan persaingan: Adakah anda mahukan produk dengan persaingan yang rendah, sederhana atau tinggi (sudah tentu rendah bukan?)

Anda kemudiannya akan mendapat senarai idea produk yang ditapis dengan kadar jualan, harga dan persaingan, dan terdapat lebih 1 juta produk untuk dipilih!

2) Cari supplier yang boleh dipercayai

Sebaik sahaja anda menemui beberapa idea produk untuk dijual, cuma klik pada imej produk dan anda akan mendapat senarai bakal supplier: sama ada dropshipper, pemborong atau pengilangnya.

Anda juga boleh melihat di mana mereka berada: Amerika, Eropah, China, dll. Terbaik bukan?

Anda akan dapat mengetahui sama ada supplier memerlukan pesanan minimum daripada anda, ini biasanya salah satu kesilapan besar yang dilakukan oleh newbie: menghubungi supplier hanya untuk mengetahui bahawa mereka perlu membeli produk bernilai $1000+ pada tahap minimum.

Dengan SaleHoo, ia agak mudah, dan mereka memberitahu anda sama ada mereka boleh menghantar produk anda ke seluruh dunia.

Tetapi, anda perlu menjadi ahli mereka terlebih dahulu, dan harga keahlian untuk akses 1 tahun ialah $67, dan jika anda inginkan akses seumur hidup ia hanya $127. Ini adalah tawaran yang cukup bagus!

2. Twenty3


Twenty3 ialah salah satu supplier dropship terbesar di Malaysia. Ia menawarkan pelbagai pilihan untuk mana-mana syarikat fesyen baharu atau yang berpangkalan di Malaysia. Twenty3 ialah jenama pakaian terkenal dunia yang kini menyediakan peluang penghantaran secara terus kepada usahawan baharu di Malaysia.

Twenty3 mempunyai banyak pilihan pakaian wanita daripada pereka muda Malaysia. Antara pakaian wanita: pakaian kasual, seluar, pakaian dalaman, romper, sut, jaket, dan kardigan, serta pakaian kerja, pakaian Muslim yang sederhana, pakaian berjenama aktif, dan gaun pengantin semuanya pada harga yang berpatutan. Dan terdapat banyak lagi kategori pakaian yang lain yang anda boleh survey untuk menjualnya secara dropship.

3) Savevalue2u


SaveValue2U ialah ‘shuttle operator’ yang berpangkalan di Selangor, Malaysia. Mereka menawarkan pelbagai jenis produk, termasuk aksesori kereta, bekalan haiwan kesayangan, produk elektrik, kosmetik dan peralatan dapur.

Dengan Savevalue Dropship, anda boleh mula menjual walaupun tiada stok. Savevalue2u bertujuan untuk memastikan semua peruncit SaveValue2U boleh berjaya menjual secara online. Savevalue2u bertanggungjawab terhadap inventori, pembungkusan dan penghantaran produk dan anda hanya perlu fokus pada penjualan dan pemasaran kedai online anda kepada berjuta-juta pembeli dalam talian.

Anda bukan sahaja mempunyai akses kepada produk, tetapi anda juga mempunyai semua maklumat produk yang diperlukan, foto, ciri dan kebaikan produk.

Jangan risau tentang di mana anda boleh mendapatkan produk dan kuantiti pesanan minimum daripada pengilang. Tiada pesanan minimum, walaupun anda membayar harga runcit untuk setiap item.

Savevalue2u sentiasa mencari produk baharu untuk mengembangkan senarai kategori dan produk SaveValue2U yang semakin meningkat. Semua peniaga Savevalue mempunyai akses tanpa had kepada produk ini dan anda boleh memilih item yang ingin anda jual. Anda boleh memilih apa sahaja jika anda mahu!

4) Asogo


Asogo ialah salah satu peruncit basikal terbesar di Malaysia. Dilancarkan pada 2015, platform ini bukan sahaja ada menjual basikal, tetapi ada juga kategori produk lain seperti aksesori, produk bayi dan lain-lain.

Peniaga boleh memilih antara tiga perkhidmatan kurier: Poslaju, City Link dan DD Express.

Penghantaran barang mengambil masa 2 hingga 5 hari bekerja selepas pembayaran diterima. Perlu diingatkan bahawa Asogo mempunyai polisi pemulangan/pertukaran.

lubuk supplier dropship Malaysia asogo

Faedah terbesar dropshipping di Asogo ialah anda boleh memperoleh pendapatan tambahan tanpa perlu modal ratusan atau ribuan RINGGIT terlebih dahulu dalam stok.

Asogo memberikan anda penerangan dan gambar produk untuk anda gunakan supaya anda boleh memulakan perniagaan dropship anda!

5) Dropship Malaysia


Dropship Malaysia adalah satu lagi platform dropshipping yang berpangkalan di Malaysia. Mereka menawarkan lebih daripada 300 produk seperti kesihatan dan kecantikan, rumah dan kehidupan peribadi, dapur dan makanan, penjagaan diri, penurunan berat badan, sukan, kanak-kanak dan kereta serta aksesori kereta.

lubuk supplier dropship Malaysia dropship malaysia

Anda boleh mencari produk baharu dengan lebih berkesan, mempercepatkan pengurusan pesanan anda dan menyerahkan penghantaran kepada supplier supaya anda boleh meluangkan lebih banyak masa untuk meningkatkan jualan anda.

Dropship Malaysia telah mengumpulkan ratusan pengeluar dan pembekal yang berkelayakan dalam satu pasaran. Anda boleh menyenaraikan dan menjual produk tanpa terlebih dahulu membeli stok atau meletakkan pesanan pembungkusan dan penghantaran.

Anda boleh menyemak imbas katalog dengan berjuta-juta produk dan produk yang sesuai dengan niche anda dan menyusunnya ke dalam senarai produk yang boleh anda eksport ke platform eDagang anda.

Apabila anda menempah dari Dropship Malaysia, hanya masukkan alamat penghantaran pelanggan, bayar harga borong dan kerja anda selesai. Supplier akan menghantar produk terus kepada pelanggan anda.

6) Heartbeat.my


Heartbeat.my diasaskan pada tahun 2006 dan menjual lebih daripada 100 cenderahati dan ‘personalised gifts’. Hanya cari pelanggan yang mencari cenderahati dan ‘personalized gifts’, dan buat hadiah untuk mereka.

lubuk supplier dropship Malaysia heartbeat.my

HeartBeat.my membuat hadiah unik ini yang anda tidak akan perolehi di kedai hadiah dan cenderamata di Malaysia. Ia membantu anda menjadi individu yang unik dan hebat.

HeartBeat.my bertanggungjawab untuk mencetak, mengeluarkan produk dan membuat penghantaran.

7. Summerglitz

Summerglitz.com.my ialah salah satu lubuk supplier dropship Malaysia yang merupakan syarikat borong butik fesyen online yang mengkhusus dalam pasaran fesyen, terutamanya fesyen, pakaian bersalin dan kejururawatan.

Mereka juga menawarkan pelbagai aksesori bayi, pakaian wanita dan banyak lagi.

lubuk supplier dropship Malaysia summerglitz

Mereka menawarkan lebih daripada 5,000 produk berbeza, yang sentiasa mempunyai stok.

Satu lagi ciri menarik yang ditawarkan oleh Summer Glitz kepada ejennya ialah mereka boleh mengiklankan produk apabila mereka menjual sejumlah produk tertentu. Lebih tinggi bilangan jualan, lebih tinggi diskaun yang anda layak terima. Mereka mengemas kini koleksi mereka setiap bulan dengan produk baru. So, anda perlu kerap ‘update’ ya!

Akhir Kata

Secara ringkasnya, perniagaan dropshipping di Malaysia masih dalam peringkat perkembangan. Ramai penjual online berminat untuk menjual produk dalam kuantiti yang kecil dari China, Korea, Amerika Syarikat dan Vietnam di mana hanya memerlukan modal yang kecil.

Namun, jika anda memang tiada modal, apa kata anda mula mencari lubuk supplier dropship Malaysia seperti yang saya senaraikan di atas ni. Jika dah jumpa lubuknya, senaraikan produk-produk dropship tersebut ke dalam kedai e-dagang anda sendiri. Tetapi, bagi anda yang masih tiada kedai e-dagang anda sendiri, klik link di bawah untuk ketahui caranya!

<<<Bagi Yang Tiada Lagi Kedai e-Dagang>>>

.

SELAMAT MENCUBA!

Leave a Reply

Your email address will not be published.