Hari ni saya nak kongsi pula dengan anda jenis produk seni laku keras di Etsy. Anda telah mengetahui melalui artikel saya sebelum ni tentang Etsy dan bagaimana untuk mendaftar kedai Etsy kan? Untuk makluman anda Etsy ni fokusnya pada produk seni sama ada ia produk fizikal mahupun produk digital.

Jom saya kongsikan kepada anda 8 jenis produk seni laku keras di Etsy. Senarai ini akan membantu anda yang tercari-cari idea baru atau cara untuk menambah produk untuk meningkatkan jualan perniagaan anda.

1. Muat Turun Digital / ‘Digital Downloads’

Perkara yang menarik tentang produk digital ialah anda boleh menawarkan sesuatu yang baharu setiap minggu atau bulan supaya pelawat mempunyai sebab untuk kembali ke kedai anda dengan kerap.
Orang yang membeli muat turun digital menggunakannya untuk pelbagai sebab, seperti ‘screen savers’ atau mencetaknya untuk digantung pada dinding mereka.

jenis produk seni laku keras di Etsy digital downloads

Pastikan bahawa jika anda menjual muat turun digital, anda menekankan bahawa orang yang membeli muat turun digital anda tidak boleh menjual semula karya seni anda. Sertakan maklumat yang menerangkan cara mereka boleh menggunakan muat turun digital untuk mengelakkan kesan undang-undang atau pertikaian.

Anda juga harus memastikan bahawa anda menyediakan cara mudah untuk orang menghubungi anda jika terdapat masalah dengan pembelian mereka.

Menambah maklumat seperti tempat pembeli boleh mencetak cetakan daripada Etsy boleh memberi inspirasi kepada orang ramai untuk membeli lebih banyak produk daripada kedai anda.

2. Kad Ucapan / ‘Greeting Cards’

Kad ucapan ialah jenis kad tradisional yang masih popular sehingga kini. Kad ucapan boleh dijual secara individu atau anda boleh mengumpulkan koleksi kad ucapan anda dan menjualnya dalam set yang mengandungi pelbagai jenis kad.

jenis produk seni laku keras di Etsy greeting cards

Semasa musim cuti, kad ucapan mungkin menjadi salah satu produk terbaik anda.

3. Lukisan Asli / ‘Original Paintings’

Lukisan asli mungkin akan mempunyai margin keuntungan tertinggi kerana ia boleh dijual dengan harga yang lebih tinggi berbanding kebanyakan jenis karya seni lain. Walau bagaimanapun, ramai bakal pembeli tidak mampu membeli barang yang mahal tetapi masih berminat untuk membeli karya seni untuk rumah mereka.

jenis produk seni laku keras di Etsy original paintings

Menawarkan ‘reproductions’ ialah cara terbaik untuk meningkatkan jualan Etsy sementara menunggu orang tersebut membeli lukisan asli.


4. Lukisan Abstrak / ‘Abstract Paintings’

Lukisan abstrak laku keras di Etsy. Walau bagaimanapun, jika anda seorang artis abstrak, anda mungkin sudah tahu bahawa jenis karya seni anda cenderung untuk dijual dengan baik secara umum. Karya seni abstrak menarik mata dan orang suka melihatnya sebagai hiasan rumah.

jenis produk seni laku keras di Etsy abstract paintings
Forces of Nature series. Arrangement of colorful paint and abstract shapes on the subject of modern art, abstract art, expressionism and spirituality

Kebanyakan orang gemar melihat seni yang berwarna-warni dan meriah tetapi cenderung untuk menghubungkan perkara yang mereka lihat di rumah mereka. Seni abstrak membolehkan mereka meluahkan perasaan dan mencerminkan keperibadian mereka.

Jika anda tertanya-tanya apakah seni yang dijual di Etsy, lukisan abstrak akan menjadi jenis karya seni pertama yang terlintas di fikiran.


5. Reka Bentuk Digital / ‘Digital Designs’

Jika anda berminat untuk menambah produk seni seperti mencipta seni digital atau pereka grafik, menjual reka bentuk digital di Etsy mungkin merupakan pilihan yang baik.

Ramai orang suka membeli reka bentuk digital kerana mudah untuk memuat turun fail dan menggunakannya untuk media sosial, lawan web, ‘baby showers’, hari lahir, parti dan ‘newsletters’.

jenis produk seni laku keras di Etsy digital designs

Apa yang terbaik tentang mencipta seni digital ialah ia percuma untuk dibuat.


6. Cetakan Seni / ‘Art Prints’

Ramai artis menjual cetakan karya mereka kerana mereka menjana wang daripada karya seni yang telah mereka cipta dan jual.


Jika anda menghadapi masalah menjual lukisan asli anda, pertimbangkan untuk menawarkan cetakan seninya kepada pelanggan sedia ada anda.

7. Cetakan Kanvas / ‘Canvas Prints’

Cetakan kanvas ialah item yang popular dan sangat dicari di Etsy. Adalah penting untuk anda sebagai artis memahami perkara yang menjadikan cetakan ini menarik.

Mungkin sebab terbesar popularitinya ialah cetakan kanvas adalah cara terbaik untuk mempamerkan karya seni yang bertenaga dan menarik perhatian di mana-mana ruang. Ia membolehkan pembeli melihat hasil kerja anda secara dekat dan peribadi, mewujudkan pengalaman tontonan yang lebih mengasyikkan daripada hanya melihat imej digital atau cetakan pada skrin.


Satu lagi nilai jualan utama cetakan kanvas ialah ia membolehkan anda, sebagai artis, menjual kepingan yang lebih besar tanpa perlu risau tentang kos penghantaran atau kerosakan semasa penghantaran.

8. Menjual Produk Fizikal Dengan Karya Seni

Terdapat beberapa faedah untuk menjual produk fizikal seperti cawan, baju dan produk lain dengan karya seni itu.


Pertama, ia membolehkan anda menjangkau pembeli yang lebih ramai kerana produk ini ialah item popular yang sering digunakan dan dipakai oleh orang ramai. Kedua, ini membantu anda membina jenama anda sendiri kerana lebih ramai orang akan melihat karya seni anda.

Akhir sekali, ia boleh membantu anda menjana lebih banyak jualan kerana orang ramai lebih cenderung untuk membeli produk yang mempunyai reka bentuk yang menarik dan unik.

Kesimpulan

Jika anda bercadang untuk menjual produk seni di Etsy, adalah penting untuk memahami jenis produk seni laku keras di Etsy pada masa ini. Apabila menjual karya seni, pastikan karya anda menarik kepada pelbagai individu. Dengan cara itu, anda boleh menarik jangkauan pembeli yang lebih luas dan mengembangkan perniagaan anda.


Anda mesti membuka kedai Etsy anda sendiri, memuat naik imej ciptaan anda yang berkualiti tinggi, menulis ‘product description’ yang kaya dengan ‘keywords’ supaya orang ramai dapat menemui anda pada hasil carian dan menyediakan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang. Lama kelamaan anda akan menjadi salah satu penjual Etsy teratas.

Jom klik link di bawah untuk ketahui cara memulakan perniagaan di platform e-dagang tak kira sama ada Etsy ke, eBay ke mahupun Amazon. Klik jer link kat bawah ni ya!

.

<<<Jom Mula Berniaga di Etsy, eBay & Amazon>>>

.

Selamat Mencuba!

Leave a Reply

Your email address will not be published.