Jom hari ni saya kongsi dengan anda beberapa Q & A tentang ‘warehouse fulfillment’ yang mungkin akan dapat menjawab kemusykilan anda tentang ‘warehouse fulfillment’ ni ya!

Q & A Tentang 'Warehouse 'Fulfillment'

1. Adakah ‘Warehouse Fulfillment’ Mengendalikan Pengurusan Inventori?

Jawapannya … Ya! ‘Warehouse Fulfillment’ menerima inventori, menyusun produk di rak atau palet dan memeriksa keseluruhan stok. Matlamat pergudangan inventori di ‘warehouse fulfillment’ adalah untuk menukar stok dengan cepat dan menghantar pesanan keluar secepat dan sebaik mungkin.

Kebanyakan ‘warehouse fulfillment’ akan menyediakan teknologi untuk membantu perniagaan e-dagang mengurus inventori mereka dari jauh, termasuk alat ‘tracking’ inventori yang membantu anda mengetahui masa untuk stok semula produk untuk mengelakkan kehabisan stok.

2. Berapa Kaki Persegi Yang Saya Perlukan?

Jumlah keluasan kaki persegi yang anda perlukan untuk mengurus inventori anda bergantung pada beberapa faktor. Salah satunya ialah jumlah SKU unik yang anda miliki. Contohnya, jika anda menjual baju di kedai e-dagang anda, setiap saiz dan warna memerlukan lokasi stornya sendiri.

Yang kedua ialah jumlah pesanan anda. Jika anda hanya menghantar 150 pesanan sebulan, anda mungkin boleh menyimpan inventori anda di ruangan bawah tanah, garaj, dsb. Tetapi jika anda menghantar beberapa ribu pesanan pelanggan sebulan, anda memerlukan ruang yang lebih besar. Anda sentiasa mahukan inventori tambahan yang mencukupi untuk mengelakkan kehabisan stok.

Akhir sekali, anda perlu memahami pelan pertumbuhan perniagaan anda untuk memastikan anda tidak berpindah atau menyewa ruang yang tidak bersesuaian dengan pertumbuhan perniagaan anda.

3. Bolehkah ‘Warehouse Fulfillment’ Melakukan Penghantaran Satu atau Dua Hari?

Ya, banyak ‘warehouse fulfillment’ menawarkan pilihan penghantaran yang lebih cepat, termasuk penghantaran hari yang sama atau dua hari. Perkhidmatan yang tepat akan bergantung pada lokasi geografi ‘warehouse fulfillment’, teknologi dan operasi yang ada.

4. Bagaimanakah Proses Pesanan Berfungsi?

Pesanan diproses selepas pelanggan membuat pembelian di kedai e-dagang anda. Platform e-dagang yang memberi kuasa kepada kedai anda yang akan menghantar butiran pesanan kepada teknologi yang digunakan di ‘warehouse fulfillment’. Pekerja di ‘warehouse fulfillment’ akan memeriksa semula produk yang dipesan, membungkusnya ke dalam kotak, melabelkan bungkusan dan menghantar pesanan.

Dari situ, maklumat ‘tracking’ akan dihantar kembali ke platform e-dagang dan dikongsi dengan pelanggan supaya mereka tahu di mana pesanan mereka berada.

5. Apakah Harga Yang Baik Untuk Perkhidmatan ‘Warehouse Fulfillment’?

Apabila anda menggunakan perkhidmatan ‘warehouse fulfillment’, anda akan bertanggungjawab untuk mendapatkan dan membayar ruang dan peralatan gudang anda, gaji kakitangan, sistem pengurusan gudang, insurans kompaun dan liabiliti pekerja, kotak dan bekalan pembungkusan, pos dan banyak lagi. Memandangkan banyak kos logistik langsung dan tidak langsung, kos yang tepat sering dipandang remeh.

Kos perkhidmatan ‘warehouse fulfillment’ berbeza-beza di antara satu ‘warehouse’ yang lain, tetapi biasanya yuran anda termasuk menerima inventori, pergudangan atau penyimpanan item dan produk penghantaran anda. Mungkin juga terdapat bayaran individu untuk setiap tugas, seperti ‘warehouse picking’, pembungkusan dan sebagainya.

6. Apakah Jenis Perkhidmatan Pelanggan Yang Perlu Saya Jangkakan?

Walaupun ‘warehouse fulfillment’ berusaha untuk kesempurnaan, perkhidmatan dan penghantarannya juga terdedah kepada kesilapan. Semasa proses penghantaran kurier, pelanggan anda mungkin akan mengalami pakej yang rosak, hilang atau dicuri. Walaupun tidak dapat dielakkan, begitulah cara anda, dengan sokongan daripada syarikat ‘warehouse fulfillment’ anda, akan membantu pelanggan anda melalui proses ini yang akhirnya akan memberi pengalaman yang baik kepada mereka.

Kesimpulan

Mengurus inventori anda dengan cekap dan kos efektif adalah penting untuk mana-mana perniagaan e-dagang. Walaupun ‘warehouse’ dan ‘warehouse fulfillment’ sering digunakan secara bergantian, keperluan untuk ruang gudang ringkas untuk menyimpan inventori adalah berbeza daripada keperluan untuk perkhidmatan logistik yang lengkap.

Perbezaan sedemikian berpunca daripada jenis syarikat yang anda bekerjasama. Syarikat pergudangan boleh membantu menyimpan kuantiti inventori yang banyak dalam jangka masa yang panjang, atau syarikat ‘warehouse fulfillment’ yang boleh menghantar pesanan dengan cepat kepada pelanggan anda dari lokasi mereka.

Jadi, saya rasa Q & A tentang ‘warehouse fulfillment’ ni sedikit sebanyak menjawab kemusykilan yang anda rasakan sebelum ni ya!

Jika anda nak tahu lebih lanjut tentang ‘warehouse fulfillment’ ni, anda boleh klik link di bawah ni ya!

.

>>>Cara Hantar Produk Guna Perkhidmatan ‘Warehouse Fulfillment’>>>

.

Selamat Mencuba!

Leave a Reply

Your email address will not be published.