Apakah pembelian impuls atau dipanggil juga pembelian impulsif? Adakah anda masih ingat bahawa suatu ketika anda hanya melayari katalog dalam laman web, tiba-tiba terjumpa sesuatu yang menarik perhatian anda, dan membelinya tanpa berfikir panjang atau secara tiba-tiba tanpa dirancang? Nah, itulah yang dimaksudkan dengan pembelian impuls.

pembelian impuls

Pada asasnya, pembelian impuls bermakna mendapatkan sesuatu secara spontan, tanpa merancang pembelian ini atau meneliti pasaran untuk membandingkan pilihan yang berbeza dan mencari tawaran yang lebih baik. Untuk perniagaan e-dagang, ia adalah salah satu enjin utama untuk jualan.

Mengapa Orang Membeli Sesuatu Secara Tiba-Tiba?

Terdapat beberapa sebab mengapa orang cenderung melakukan ini. Terutama sekali, orang ramai membuat pembelian secara tiba-tiba berdasarkan emosi dan perasaan mereka, pengalaman lalu atau jika mereka berpendapat bahawa mereka mendapat tawaran yang baik.

Bagaimana Untuk Menggalakkan Pembelian Impuls?

Untuk menjana pembelian impuls dan meraih faedah, anda perlu memahami jenis produk yang mencetuskan pembelian impuls.

Sudah tentu, sukar untuk mengambil kira segala-galanya, kerana pembeli yang berbeza membeli produk yang berbeza. Dan ia adalah lumrah kerana orang ramai mempunyai minat, keperluan, dan perkara yang paling penting – tahap pendapatan yang berbeza.

Walau apa pun, berikut ialah beberapa cadangan tentang cara melaksanakan teknik pembelian impuls untuk meningkatkan hasil jualan di kedai online anda.

1. Pilih produk anda dengan bijak

Produk impuls terbaik adalah produk ringkas. Produk ini tidak memerlukan banyak penjelasan kerana ia boleh difahami untuk kegunaannya. Selain itu, ia biasanya adalah barangan kecil dan murah.

2. Cetuskan titik psikologi yang betul

Anda boleh menjana lebih banyak pembelian ini dengan memberi tumpuan kepada aspek psikologi yang betul. Sebagai contoh, anda boleh mewujudkan rasa mendesak dengan melancarkan tawaran masa terhad. Atau buat ia kelihatan seperti pelanggan mendapat tawaran yang baik dengan mencipta nilai dalam bentuk diskaun.

3. Pertimbangkan dengan teliti di mana untuk meletakkan produk impuls

Bahagian ini adalah tentang menjadikan produk ini kelihatan supaya pelanggan anda boleh terjumpa dan membelinya. Di manakah anda boleh meletakkannya?

  • Sekitar item yang paling popular
  • Dalam bahagian ‘Related Product’
  • Di suatu tempat berhampiran ‘shopping cart’ dan ‘check out’

Perlu diingat bahawa adalah penting untuk menjadikannya ketara dan menarik perhatian.

4. Fokus pada produk dengan harga permulaan yang rendah

Anda boleh menetapkan harga produk dengan harga permulaan yang rendah.

Namun begitu, apabila menggunakan tip ini ke kedai online anda, anda perlu ingat bahawa perkara yang paling penting ialah mempertimbangkan pelanggan sasaran anda dengan teliti. Kemudian, anda akan dapat memahami jenis produk yang sesuai untuk pembelian impuls oleh pelanggan tersebut.

Kesimpulan


Pembelian impuls adalah penting untuk perniagaan online kerana ramai orang sanggup membelanjakan wang mereka untuk produk impuls dan dalam e-dagang, ini adalah salah satu pemacu pembelian utama.

Oleh itu, jom manfaatkannya dengan meletakkan produk yang bersesuaian ke dalam kedai online anda kerana pastinya ia akan menambah hasil jualan produk anda!

Sekiranya, anda masih belum ada kedai online yang bagus, apa kata klik link di bawah untuk maklumat lanjut!

.

<<<Cara Memiliki Kedai Online Yang Bagus>>>

.

Selamat Mencuba!

Leave a Reply

Your email address will not be published.