Tahukah anda produk haiwan peliharaan laris di USA? Dalam artikel kali ini, saya akan kongsi dengan anda beberapa tips dan idea untuk anda mulakan perniagaan e-dagang dalam niche ini.

produk haiwan peliharaan laris di USA

Walau apa pun yang berlaku dalam pasaran, satu perkara akan sentiasa kekal – pengguna tidak akan berhenti menyediakan haiwan kesayangan mereka dengan apa sahaja dan segala-galanya.

Ini adalah sesuatu yang boleh anda manfaatkan sekarang! Jadi, langkah seterusnya ialah memulakan perniagaan dalam talian untuk mula menjual produk haiwan peliharaan. Bagaimana anda nak mulakannya?

Jelas sekali untuk membina perniagaan dalam talian dari awal bukanlah mudah. Walau bagaimanapun, dengan ilmu yang betul, ia akan menjadi lebih mudah daripada yang anda bayangkan!

Adakah memulakan perniagaan produk haiwan kesayangan dalam talian menguntungkan?


Sebelum anda terjun ke dalam apa-apa jenis perniagaan, anda perlu menganalisis sama ada ia menguntungkan atau tidak. Perkara yang sama berlaku walaupun untuk niche yang popular seperti perniagaan haiwan peliharaan dalam talian.

Walau bagaimanapun, jangan risau, niche haiwan peliharaan adalah salah satu yang popular di luar sana! Berikut ialah graf Google Trends yang menunjukkan trend yang konsisten dan menaik terhadap “pet store”.

Menurut Statista, pada tahun 2021 kira-kira 70% daripada semua isi rumah di USA memiliki haiwan peliharaan.

Lebih 69 juta isi rumah Amerika memiliki sekurang-kurangnya seekor anjing dan lebih daripada 45 juta isi rumah memiliki sekurang-kurangnya seekor kucing.

Selain itu, pada tahun 2021, pemilik haiwan peliharaan di USA membelanjakan lebih daripada $123.6 bilion untuk haiwan kesayangan mereka. Jelas sekali, terdapat permintaan pasaran yang serius untuk produk haiwan kesayangan. Walaupun, persoalannya, adakah ia menguntungkan?

Pada 2021, hasil kedai haiwan peliharaan menjana lebih $22 bilion, iaitu peningkatan sedikit berbanding tahun sebelumnya. Malah, menjelang 2027 hasil dijangka mencecah sekitar $23.7 bilion.

Bagi pemilik haiwan peliharaan di USA, kebanyakan mereka masih lebih suka membeli produk tertentu di luar talian seperti makanan haiwan. Walau bagaimanapun, rangkaian produk haiwan kesayangan dan harga yang boleh didapati dalam talian merangsang orang ramai untuk menggunakan internet daripada pergi ke kedai fizikal. Peralihan tingkah laku membeli-belah ini juga dipengaruhi oleh wabak COVID-19.

Dalam erti kata lain, adalah idea yang baik untuk memasuki pasaran ini sekarang.

Cara memulakan perniagaan produk haiwan peliharaan:


Sebelum anda mahu menjual produk haiwan kesayangan, anda harus memahami niche ini dan bakal pelanggannya. Jelas sekali, anda akan menjual barangan kepada pemilik haiwan peliharaan, tetapi siapa sebenarnya mereka ini?

Pertama sekali, tanya diri anda jenis haiwan peliharaan yang pelanggan anda miliki. Seorang lelaki muda yang memiliki anjing besar dan seorang wanita pertengahan umur yang memiliki kucing mempunyai tingkah laku dan gaya hidup membeli-belah yang sangat berbeza. Jangan memberi tumpuan kepada hanya satu kategori pelanggan. Tetapi cuba bahagikan pelanggan anda kepada kumpulan yang lebih kecil dan cuba ketahui kehendak mereka.

Kedua, pastikan anda boleh menawarkan sesuatu yang pelanggan anda tidak dapat temui di kedai fizikal.

Seperti yang saya nyatakan di atas bahawa pencinta haiwan biasanya tidak membeli makanan haiwan dalam talian. Perkara yang sama berlaku untuk ubat-ubatan dan hampir semua yang boleh digunakan. Selalunya orang bimbang tentang kualiti atau keselamatan produk sedemikian apabila membelinya dalam talian atau mereka tidak sabar untuk menunggu penghantaran.

Tetapi terdapat jenis produk haiwan peliharaan lain yang anda mungkin tidak dapat menjual dalam talian kerana lebih mudah dan cepat untuk membelinya di kedai fizikal tempatan.

Oleh itu, pemilik perniagaan dalam talian produk haiwan kesayangan mesti memikirkan dengan teliti tentang kelebihan daya saing mereka. Cari produk yang sukar dibeli di luar talian, tawarkan harga yang lebih baik dan gunakan masa penghantaran anda untuk berjaya bersaing walaupun dengan peruncit dalam talian yang besar.

Pilih produk untuk dijual

Tidak kira betapa bagusnya laman web anda, anda tidak boleh berjaya tanpa pemilihan produk yang betul. Apakah jenis produk yang perlu anda pilih?

Pertama sekali, pertimbangkan item yang diperlukan oleh pemilik haiwan peliharaan. Menjaga haiwan boleh menjadi agak mencabar – dan mahal juga! Seseorang memerlukan pelbagai jenis barangan dan alatan seperti tali dan tali pinggang, kotak sampah, sangkar, katil, mangkuk, ubat dan alatan anti-kutu, alat dandanan haiwan kesayangan, dan sebagainya.

Dan itulah pilihan nombor satu anda kerana produk sedemikian mudah dipromosikan.

Satu lagi kategori produk yang mungkin anda ingin jual di kedai anda ialah item yang mempunyai nilai emosi. Barangan sedemikian boleh menimbulkan perasaan yang kuat merangsang pembelian impuls. Di sini anda boleh menjual mainan haiwan kesayangan, ‘collar’, stiker atau barangan bertema haiwan kesayangan tetapi tidak direka untuk haiwan kesayangan.

Dalam erti kata lain, apa sahaja yang berkaitan dengan haiwan peliharaan dan haiwan yang boleh membangkitkan emosi akan menghasilkan produk yang mempunyai potensi yang baik.

.

Kesimpulan

Cukuplah dulu perkongsian saya kali ni tentang produk haiwan peliharaan laris di USA ya. Saya harap dengan tips yang saya telah saya kongsikan memberi manfaat kepada anda dan memberi idea kepada anda untuk mula pasarkan produk haiwan peliharaan di USA.

Namun, tips dan idea sahaja tak ke mana kalau anda tak memiliki kedai online kan? Jadi, sekiranya anda ingin memiliki sebuah kedai online yang boleh pasarkan produk haiwan peliharaan di USA, apa kata anda klik link di bawah ni untuk maklumat lanjut:-

.

<<<Cara Memiliki Kedai Online Untuk Pasaran USA>>>

.

Selamat Mencuba!

Leave a Reply

Your email address will not be published.